Naučnici pronašli najboljeg kandidata za "drugu Zemlju"

Foto: N.N. | Naučnici pronašli najboljeg kandidata za "drugu Zemlju"

ROS 128b je veličine Zemlje. Nalazi se u "Zoni Zlatokose", odnosno, ni predaleko ni preblizu svojoj zvijezdi, tako da na njoj može da postoji tečna voda.

Od nas je udaljena 11 svjetlosnih godina, a sada je u fokusu Evropske južne opservatorije, koja analizira rasute fotone svetlosti koja potiče iz njenog pravca u pokušaju da utvrdi sastav njene atmosfere.

Otkriće do kog je došao tim HARPS stanice La Sila opservatorije u Čileu objavljeno je u časopisu "Astronomy and Astrophysics".

Ovo su dobre vijesti, naročito ako imamo u vidu da će nam to biti najbliža planeta iz bilo kog susjednog sistema i to za "samo" 79.000 godina.

"Pitam se da li ćemo imati dovoljno vremena da otkrijemo međuzvezdano sredstvo prevoza", kaže planetolog Čarls Lajnviver.

Ros 128b obiđe krug oko svog "crvenog patuljka" jednom na svakih 9,9 dana, jer mu je dvadeset puta bliža nego Zemlja Suncu. Međutim, njena zvijezda je mnogo hladnija.

"Uprkos tome što se nalazi blizu svoje zvijezde, Ros 128b prima samo 1,38 puta veće zračenje svoje zvijezde u odnosu na Zemlju", kažu iz Evropske južne opservatorije.

"Zato se procjenjuje da temperatura varira između -60 i 20 stepeni Celzijusovih."

Jedna strana je trajno okrenuta toploti zvijezde, dok je druga u večnom mraku i to je jedan od razloga zbog kog astronomi nisu sigurni da li bi takva planeta bila nastanjiva.

(B92)