Naučnici riješili tajnu obojenih pojasova Jupitera

Foto: N.N. | Naučnici riješili tajnu obojenih pojasova Jupitera
N.N.

Tajna Jupiterovih obojenih pojasova riješena je u studiji o međudjelovanju između atmosfere i magnetskih polja, objavili su australijski naučnici.

Jupiter, najveći planet u Sunčevom sistemu, plinovit je, većinom od vodika i helija, te nema čvrste površine kao Zemlja.

Slično Zemljinim vazdušnim strujama, koje su ključne za vrijeme i klimatske sisteme, nekoliko snažnih vazdušnih struja kreće se od zapada prema istoku Jupiterove atmosfere i usput nosi oblake amonijaka koji formiraju obojene pojasove u nijansama bijele, crvene, narančaste, smeđe i žute.

Donedavno je bilo malo poznato što se događa ispod Jupiterovih oblaka.

"Naučnici su dugo raspravljali koliko duboko vazdušne struje dosežu ispod površine atmosfere Jupitera i drugih plinovitih divova te zašto se ne pojavljuju u unutrašnjosti sunca", kazao je Navid Constantinou, šef istraživanja na Australian National Universityju.

Novi dokazi s NASA-ine svemirske letjelice Juno pokazuju kako te vazdušne struje dosežu dubine i do 3000 kilometara, kazali su naučnici u saopštenju.

Džefri Parker, saradnik studije s američkog Nacionalnog laboratorija Livermore, rekao je kako njihova teorija pokazuje da vazdušne struje potiskuje snažno magnetsko polje.

"Plin je u unutrašnjosti Jupitera magnetizovan, zato smatramo da naša nova teorija objašnjava zašto vazdušne struje idu toliko duboko ispod površine atmosfere plinskog diva, ali ne i dublje", kazao je Parker.

"Nema kontinenata i planina ispod atmosfere Jupitera koje bi ometale put vazdušnim strujama", kaže Parker.

Istraživanje je objavljeno u časopisu "The Astrophysical Journal" u srijedu.

(NN/zimo.hr)

STOP!

nije sloboda govora

zalbe.vzs.ba

Govor mržnje je krivično djelo!

huškanje, diskriminacija, prijetnje i uvrede po nacionalnoj, vjerskoj, rodnoj ili bilo kojoj drugoj osnovi

neće biti tolerisane

na našem portalu

Komentare na ovu vijest mogu postaviti samo prijavljeni čitaoci.

Molimo vas da vaša iskustva i zapažanja prilikom korištenja aplikacije za komentarisanje podijelite sa nama.

Pošaljite komentar