Nekada je Zemljina atmosfera bila toksična kao na Veneri

Foto: Pixabay/Ilustracija | Nekada je Zemljina atmosfera bila toksična kao na Veneri

Rana atmosfera naše planete bila je toksična kao i ona koju danas ima Venera, jer su okeani magme u ranom razvoju Zemlje ispuštali otrovne gasove u atmosferu, otkrili su naučnici.

Objekat veličine Marsa vjerovatno se sručio na mladu Zemlju i taj udar je proizveo dovoljno energije da se istopi čitav prvi Zemljin omotač - sloj između jezgra i kore - i pretvori se u magmu, navode naučnici.

Ovaj izuzetno buran događaj uništio je veći dio atmosfere i zamijenio ga novim u kome su dominirali ugljen-dioksid i malo azota - slično sastavu atmosfere koji ima Venera danas, i sličnu Marsovoj.

Ovi nalazi potiču iz naučne studije koju je sproveo Paolo Sozi i njegov tim sa švajcarskog Univerziteta u Cirihu, a koji je objavljen u časopisu "Sajens advansis" pod nazivom "Okeani magme na Zemlji i njena rana atmosfera nalik Venerinoj".

Kako bi otkrili karakter atmosfere rane Zemlje, naučnici su pokušali da rekonstruiše tadašnje uslove tako što su mali komad stijene rastopili na temperaturi o 1.900 stepeni Celzijusa.

Istraživači su uspjeli da rekonstruišu različite atmosferske uslove koji su im omogućili da utvrde koji od njih najviše odgovaraju uzorcima Zemljinog omotača i geološkim tragovima.

Tako su došli do zaključka da kada bi se atmosfera oslobođena iz ranog Zemljinog okeana magme ohladila, "podsjećala bi na onu koja vlada na Veneri danas".

Pošto je naša planeta dovoljno velika, njena sila gravitacije uspijeva da održi atmosferu na mjestu, za razliku od Marsa, a i položaj koji Zemlja ima u Sunčevom sistemu, takođe je čini dovoljno hladnom u poređenju s Venerom, drugom planetom od Sunca.

To znači da, za razliku od Venere, voda ostaje u tečnom stanju na površini Zemlje i može da apsorbuje ugljen-dioksid iz atmosfere kako bi spriječila pregrijavanje planete - i što je još važnije - stvorila i održala uslove neophodne za održanje života, prenosi RT.

(Sputniknews.com