Ogromna crna rupa "pojede" jedno Sunce dnevno

Foto: pixabay.com | Nezasiti apetit jedne od najvećih crnih rupa u univerzumu - "pojede" jedno Sunce dnevno

Jedna od najvećih crnih rupa u univerzumu čini se da ima apetit koji ide uz njenu veličinu. Nova mjerenja utvrdila su da je njena masa nevjerovatnih 34 milijarde puta veća od mase Sunca, a dnevno proguta mase ekvivalenta naše zvijezde.

To je čini jednom od najbrže rastućih crnih rupa u univerzumu, a njena masa je svrstava u posebnu kategoriju ultramasivnih crnih rupa.

Poređenja radi, crna rupa u sredini Mliječnog puta 8.000 puta manje mase od nje.

"Ukoliko bi crna rupa u Mliječnom putu željela da naraste toliko, morala bi da proguta dvije trećine zvijezda u našoj galaksiji", objašnjava astronom Kristofer Onken iz Nacionalnog univerziteta Australije.

Otkriće svemirskog behemota prvi put je objavljeno 2018. godine. Crna rupa napaja džinovski kvazar (izvor elektromagnetnog zračenja) u sredini galaksije "J2157".

Crna rupa

U vrijeme kada je otkrivena, astronomi su procijenili njenu masu na oko 20 milijardi Sunaca, a količinu materijala koju proguta na pola Sunca dnevno.

Nova mjerenja pokazala su da je njen Švarcšild radius - radius njenog horizonta događaja - 670 astronomskih jedinica (koja je jedinica razdaljine Zemlje od Mjeseca).

(RTS)