Odgođeno lansiranje novog teleskopa

Foto: Wikipedia | Odgođeno lansiranje novog teleskopa

Evropska svemirska agencija (ESA) saopštila je da je odgođeno lansiranje novog Nasinog teleskopa koji treba da zamijeni "Habl", da bi stručnjaci mogli da izvrše provjere uređaja zbog moguće štete koju je pretrpio u incidentu u svemirskoj luci ESA u Francuskoj Gvajani.

ESA je saopštila kasno sinoć da su tehničari pripremali pričvršćivanje svemirskog teleskopa "Džejms Veb" za raketu, kada je iznenada popustila jedna stezaljka, zbog čega se osjetljivi aparat uzdrmao.

"Odbor za razmatranje anomalija, koji predvodi Nasa, odmah se sastao da bi istražio događaj i zatražio je da se obave dodatni testovi kako bi se sa sigurnošću utvrdilo da nijedna komponenta nije oštećena", saopštila je ESA.

U saopštenju se dodaje da će Nasa i njeni partneri u misiji objaviti nove informacije kada testiranje bude završeno krajem ove sedmice, prenosi AP.

ESA je objavila da teleskop ne može biti lansiran na raketi "arijana" prije 22. decembra, četiri dana kasnije nego što je prvobitno planirano.