Otkriven najčudniji i najmanji satelit u našoj orbiti

Foto: N.N. | Otkriven najčudniji i najmanji satelit u našoj orbiti

Naučnici su otkrili još jedan satelit koji kruži oko Neptuna - zove se Hipokamp i najmanji je od svih Neptunovih satelita, prenosi Independant.

Novo otkriće se ponaša veoma čudno. Iako je bio na vidljivom mjestu, tehničke sposobnosti astronoma nisu bile dovoljne da bi ga uočile.

Kada je letjelica Voiager 2 prošla pored Neptuna 1989. godine, primijetila je šest malih unutrašnjih satelita koji kruže oko planete. Svi su bili veoma mali i mnogo mlađi od Neptuna, pretpostavlja se da su formirani malo poslije najvećeg– Tritona. Ali nova istraživanja pokazuju da je u blizini planete plutao još jedan, nezapažen i mali satelit.

Sa novim otkrićem, ukupan broj satelita oko Neptuna je 14 i to baca novo svjetlo na ovu ogromnu planetu.

Sičušni satelit dobio je ime po morskom stvorenju iz grčke mitologije. Najmanji je od svih Neptunovih satelita – oko 34 kilometara. Kruži blizu Proteusa – najvećeg i najudaljenijeg Neptunovog satelita. Astronomi pretpostavljaju da je Hipokamp nastao od dijelova tog većeg satelita koji su se razleteli kada ga je pogodila velika kometa.

Oni ne isključuju i mogućnost da je Hipokamp formiran tamo gdje je sada i da nema veze sa Proteusom. Ali njegova mala veličina i čudna lokacija sugerišu da je nastala u sudaru.

"Proteus ima neobično veliki krater koji se zove Pharos – on predstavlja znak da je Mjesec jedva uspeo da pobegne od uništenja", piše astronom En J. Verbiscer u članku povodom otkrića u orbiti oko Neptuna.

Autori članka kažu da je jedan od tih raštrkanih dijelova, mogao je da postane novi satelit.

(NN/b92.net)