Otkrivena najstarija crna rupa

Foto: Pixnio | Otkrivena najstarija crna rupa

​VAŠINGTON - Astronomi su pomoću svemirskog teleskopa "Džejms Veb" otkrili najstariju crnu rupu ikada posmatranu, nastalu prije više od 13 milijardi godina, 440 miliona godina poslije velikog praska.

Novootkrivena crna rupa u srcu galaksije iznenađujuće je velika i sa masom oko milion puta većom od Sunčeve mogla bi da preokrene dosadašnje teorije o svemiru, prema kojima su prvo nastale galaksije, a potom crne rupe u njima, prenosi "The Guardian".

"Iznenađenje je u tome što je tako velika. Nismo to očekivali", rekao je profesor Roberto Majolino, astrofizičar sa Univerziteta u Kembridžu, koji je vodio posmatranja.

Astronomi vjeruju da bi najstarija crna rupa mogle da pomogne i u rješavanju zagonetke o tome kako su crne rupe u galaksijama postale milijarde puta veće od mase Sunca.

Najnovije zapažanje o galaksiji potiskuje donedavne teorije o prostom ukrupnjavanju crnih rupa, gdje se pretpostavljalo da su one jednostavno neprekidno rasle spajanjem i gutanjem zvijezda i drugih objekata, tokom gotovo 14 milijardi godina, piše "The Guardian".