Otkrivena najveća galaksija do sada, teško zamisliti koliko je velika

Foto: NASA | Otkrivena najveća galaksija do sada, teško je zamisliti koliko je velika

Astronomi su nedavno pronašli pravo čudovište od galaksije.

Radiogalaksija Alcyoneus udaljena je od nas oko tri milijarde svjetlosnih godina, a prostire se pet megaparseka u svemir, odnosno nevjerovatnih 16,3 miliona svjetlosnih godina. Radi se o do sada najvećoj otkrivenoj galaksiji.

Divovske radiogalaksije jedna su od velikih misterija u svemiru. Sastoje se od galaksije domaćina, skupa zvijezda koje kruže oko galaktičkog jezgra u kojem se nalazi supermasivna crna rupa, ali i ogromnih mlazova i režnjeva koji izbijaju iz galaktičkog središta.

Misterija rasta režnjeva

Ti mlazovi i režnjevi, u interakciji s međugalaktičkim medijem, djeluju kao akcelerator čestica koji ubrzava elektrone koji emituju radio-talase. Naučnici su prilično sigurni da znaju šta proizvodi mlazove - aktivna supermasivna crna rupa u galaktičkom središtu. Crnu rupu nazivamo "aktivnom" kada guta materijal iz divovskog diska materijala koji se nalazi oko nje.

Ali, ne može sav materijal u akrecijskom disku neizbježno završiti u ustima crne rupe, mali dio toga nekako dođe iz unutrašnjeg područja akrecijskog diska do polova, gdje se izbacuje u svemir u obliku mlazova jonizirane plazme. Ovi mlazovi mogu preći ogromne udaljenosti prije nego što se prošire u divovske režnjeve koji emitiju radio-talase.

Radi se o klasičnom procesu, čak i Mliječna staza ima te režnjeve. Ali, ono što ne znamo je zašto u nekim galaksijama oni narastu do ogromnih veličina pri čemu nastaju divovske radiogalaksije, piše Science Alert.

Alcyoneus još uvijek raste

Nakon što su stručnjaci izmjerili režnjeve, pokušali su istražiti o kakvoj se galaksiji tačno radi. Ustanovili su da je to prilično normalna eliptična galaksija sa supermasivnom crnom rupom u središtu koja je oko 400 miliona puta masivnija od Sunca. Oba ova parametra su zapravo "mala" za divovske radiogalaksije.

"Alcyoneus i njegova galaksija domaćin su zapravo obični - ukupna niskofrekventna gustoća osvjetljenja, zvjezdana masa i masa supermasivne crne rupe su niže nego kod onih srednjih divovskih radiogalaksija. Dakle, vrlo masivne galaksije ili centralne crne rupe nisu potrebne za nastanak ovakvih divova", pišu naučnici.

Može biti da se Alcyoneus nalazi u području svemira koje je niže gustoće od prosjeka, zbog čega se brže širi. Što god da je razlog, izgleda da galaksija Alcyoneus još uvijek raste te i dalje postaje sve veća.

(Index.hr)