Otkrivena tajna zvijezde Fomalhaut, jednu od najsjajnijih zvijezda na nebu

Foto: Pixnio | Otkrivena tajna zvijezde Fomalhaut, jednu od najsjajnijih zvijezda na nebu

Astronomi su spazili dva prstena i ogroman oblak prašine oko jedne od najbližih i najsjajnijih zvijezda na nebu.

Poznata kao Fomalhaut, zvijezda se nalazi 25 svjetlosnih godina udaljena od Zemlje u sazvježđu Južna riba. Iako se najbolje vidi sa južne hemisfere, može se posmatrati i sa sjeverne hemisfere, posebno tokom jeseni.

Njena pozicija i činjenica da je toliko sjajna znači da je i dalje koriste za navigaciju.

Prethodna posmatranja kroz teleskop "Habl" pokazala su da je 440 miliona stara Fomalhaut okružena prašinom i svemirskim materijalom, ali su fotografije davale samo djelimičan uvid.

Fotografije u visokoj rezoluciji koje je sada napravio "Džejms Veb", međutim, otkrile su okolinu zvijezde do izuzetnih detalja. "Ispod" velikog pojasa asteroida koji se kreće oko zvijezde nalazi se i drugi prsten manjih stijena i prašine.

"Ono što vidimo jeste prašina ostala od sudara između planetezimala koji davno zaboravljeni ostaci od formiranja planetarnog sistema", kaže Andras Gaspar, vođa studije za Univerziteta u Arizoni.

Nakon oblaka prašine od Fomalhauta je spoljni prsten koji podsjeća na Kojperov pojas u našem Sunčevom sistemu, u kojem se nalaze Pluton i druge patuljaste planete Eris, Haumea i Makemake.

Novootkriveni pojasevi i prostori između njih sugerišu da planete, koje još ne mogu da vide, kruže oko Fomalhauta i oblikuju sistem kroz svoja gravitaciona polja.

"Planete mase poput Neptuna su dovoljne da oblikuju unutrašnje pojaseve, navode autori studije u časopisu "Nature Astronomy".