"Christie's" na aukciji nudi meteorit s Mjeseca za 2,5 miliona dolara

Foto: N.N. | "Christie's" na aukciji nudi meteorit s Mjeseca za 2,5 miliona dolara

Aukcijska kuća "Christie's" u četvrtak će na aukciji po cijeni od dva i po miliona dolara ponuditi jedan od najvećih meteorita s Mjeseca, težak više od 13,5 kilograma.

Golemi kamen vjerovatno se odlomio od površine Mjeseca prilikom sudara s asteroidom ili kometom, a potom se srušio u području Sahare.

Nazvan NVA 12691, smatra se petim najvećim mjesečevim meteoritom pronađenim na Zemlji, gdje je dosad otkriveno samo oko 650 kilograma kamenja s Mjeseca.

"Taj osjećaj kada u ruci držite djelić nečega iz drugog svijeta nešto je što nikada ne zaboravljate. To je stvaran dio Mjeseca. Otprilike je veličine fudbalske lopte, malo je izdužen, veći od glave", kazao je predstavnik "Christie'sa" Džejms Hislop.

I poput mnogih dosad otkrivenih meteorita, ovaj je u Sahari pronašla osoba koja je željela ostati anonimna. Naučnici su sigurni da potiče s Mjeseca jer su ga uporedili s uzorcima stijena koje su na Zemlju donijele američke svemirske misije Apolo.

"U sklopu programa Apolo šezdesetih i sedamdesetih godina astronauti su donijeli gotovo 400 kilograma mjesečevog kamenja i stijena pa su naučnici uspjeli analizirati njihov hemijski i izotopski sastav te ustanoviti da odgovaraju određenim meteoritima", pojasnio je Hislop.

Meteoriti su vrlo rijetki i tek svaki hiljaditi stiže s Mjeseca, što ovaj čini posebnim.

"Očekujemo velik interes svjetskih muzeja… To je prekrasan trofej za sve zainteresovane za istorije svemira i za istraživanja Mjeseca", kaže Hislop.

Dodaje da će se na aukciji ponuditi i privatna zbirka od 13 željeznih meteorita upečatljivih oblika koji se često opisuju kao "estetski" ili "skulpturalni" komadi, a vrijednost im je procijenjena na oko 1,4 miliona funti.

(Hina)