"Raketa koja treba da udari u Mjesec nije Maskova, već kineska"

Foto: Pixabay | "Raketa koja treba da udari u Mjesec nije Maskova, već kineska"

Nakon prvobitne izjave astronoma Bila Greja, koji je prvi rekao da će se Falcon 9 raketa kompanije Ilona Maska, sudariti sa Mjesecom, dobio je mejl od američke agencije NASA sa preporukom da ponovo pogleda podatke, jer su oni vjerovali da nije u pitanju raketa poznatog milijardera.

Grej je prošlog mjeseca rekao da će Falcon 9 udariti u Mjesec 4. marta, a ta tvrdnja je privukla veliku pažnju medija i javnosti, a i lavinu kritika Maskove SpaceX kompanije.

Međutim, sada djeluje da mu svi duguju izvinjenje, jer prema novim podacima, raketa koja će udariti u Mjesec je kineska raketa koja je lansirana 2014. godine, pišu mediji.

Grej je priznao da je napravio grešku u prvobitnoj identifikaciji svemirskog otpada koju su on i drugi astronomi 2015. nazvali WE0913A.

Kada su Grej i njegove kolege prvi put primijetili objekat, nekoliko tragova ih je navelo da pomisle da je to druga faza rakete Falcon 9 koja je te iste godine odvela DSCOVR satelit duboko u orbitu.

Identifikacija objekta bi vjerovatno prošla nezapaženo u medijima da astronomi naknadno nisu otkrili da će se sudariti sa Mjesecom.

"Još 2015. godine sam pogrešno identifikovao ovaj objekat kao 2015-007B, drugu fazu svemirske letjelice DSCOVR. Imao sam prilično dobre dokaze za identifikaciju, ali ništa definitivno. To uopšte nije neobično, jer identifikacija svemirskog otpada zahtjeva detektivski rad, a ponekad ga i mi ne možemo identifikovati“, rekao je Grej.

Džon Đorđini, NASA-in inženjer obavijestio je Greja da je “Horizons” baza podataka, koja može da proceni lokaciju i orbitu skoro pola miliona nebeskih tijela u našem solarnom sistemu, pokazala da orbita letjelice DSCOVR nije blizu Mjeseca. Zbog toga bi bilo neobično da druga faza rakete "zaluta" sa kursa.

Grej sada tvrdi da je prilično siguran da će se sa Mjesecom sudariti raketa koja pripada Kini. U oktobru 2014. Kina je lansirala raketu Long March 3C u okviru misije Chang'e 5-T1, a Grej je otkrio da ova raketa odgovara opisu one koja će se sudariti sa Mjesecom.

(Telegraf)