Rudarenje bitcoina ugrožava borbu protiv globalnog zagrijavanja?

Foto: Ilustracija | Rudarenje bitcoina ugrožava borbu protiv globalnog zagrijavanja?

Potražnja za bitcoinom mogla bi da poništi svjetske pokušaje ograničavanja globalnog zagrijavanja jer ta sve popularnija digitalna valuta zahtijeva ogromne količine energije za proizvodnju, upozorili su u ponedjeljak naučnici.

Proizvodnja bitcoina koja ima sve veću potražnju mogla bi to 2033. poništiti cilj ograničavanja globalnog zagrijavanja za 2 stepena Celzijusa u odnosu na predindustrijskodoba, stoji u američkom istraživanju koje je objavio časopis "Nature Climate Change".

Gotovo 200 država se 2015. u Parizu obavezalo zadržati rast temperature na "znatno ispod" 2 stepena.

Ali za takozvano rudarenje, odnosno proizvodnju bitcoina rješavanjem matematičkih jednačina, potrebni su snažni računari koja troše puno energije, upozorili su naučnici.

"Trenutno se emisije iz prometa, stanovanja i prehrane smatraju glavnim pokretačima klimatskih promjena", saopštila je koautor studije Kete Taladej.

Rudarenje te valute unosan je posao. Jedan bitcoin danas se prodaje za oko 6,3 hiljade dolara.

Prošle godine je proizvodnja bitcoina emitovala oko 69 metričkih tona ugljen dioksida, otkrili su istraživači.

Pošto se ta valuta sve više koristi, naučnici predviđaju da bi kroz deceniju i po mogla godišnje da stvara 230 gigatona ugljenika. Jedna gigatona iznosi milijardu metričkih tona ugljenika.

"Kako god bilo, ta stvar koristi jako puno struje. To su loše vijesti za okolinu", rekao je Kamilo Mora, još jedan koautor, za fondaciju "Thomson Reuters".

Ali naučnici poput Ketrin Keli-Pito sa Univerziteta u Pitsburgu tvrde kako rudarenje bitcoina postaje sve energetski učinkovitije.

Keli-Pito dodaje da se "rudari" sele s lokacija poput Kine koje koriste ugljen, te sele u ekološki osvještenija mjesta na Islandu ili u Sjedinjenim Državama.

(Index.hr)