Snimljen divovski planet, kruži oko dvije zvijezde

Foto: Screenshot | Snimljen divovski planet, kruži oko dvije zvijezde

Naučnici su otkrili divovski planet koji kruži oko golemog para ekstremno vrućih zvijezda, odnosno u okruženju koje se smatralo previše negostoljubivim za formiranje planeta.

"Do sada nismo uočili planet koji orbitira oko zvijezde koja je više od tri puta masivnija od Sunca", navodi ESO.

Astronomi su snimili planet naziva b Centauri (AB) b koristeći se vrlo velikim teleskopom koji se nalazi u čileanskoj pustinji. Planet kruži oko dvostrukog zvjezdanog sistema smještenog u sazviježđu Centaur.

Destruktivne zvijezde

Ovaj par zvijezda ima iznimno veliku masu i jako je vruć. Emitira velike količine visokoenergetskog ultraljubičastog i rendgenskog zračenja koje ima snažan utjecaj na okolni gas, što nikako nije povoljna situacija za nastanak planeta.

Astronom Markus Janson sa Univerzitetaa Stockholm rekao je da ovo otkriće "u potpunosti mijenja sliku o mogućnosti formiranja planeta oko masivnih zvijezda".

"Zvijezde tipa B uopšteno se smatraju prilično destruktivnim i opasnim okruženjem, stoga smo do sada smatrali da se oko njih vrlo teško može formirati planet", kazao je Janson.

Novootkriveni b Centauri (AB) b je egzoplanet, planet izvan našeg Sunčevog sistema, koji je 10 puta masivniji od Jupitera, piše NBC News.

"To je surovo okruženje"

Astronomkinja Gayathri Viswanath sa Univerziteta u Stockholmu rekla je u saopštenju za medije da se radi o "vanzemaljskom svijetu koji je nastao u okruženju koje je potpuno drugačije od onoga ovdje na Zemlji i u našem Sunčevom sistemu".

"To je surovo okruženje, u kojem dominira ekstremna radijacija i gdje sve postoji u gigantskim razmjerima: zvijezde su veće, planet je veći, udaljenosti su veće", rekla je Viswanath.

B Centauri (AB) b orbitira na jako velikoj udaljenosti od svojih matičnih zvijezda, 100 većoj od udaljenosti između Jupitera i Sunca, što bi mogao biti ključan faktor njegova opstanka.

(Index)