Pratite nas na Google news

"Spremni smo za otkrivanje vanzemaljaca, treba više novca"

Foto: Pixabay/Ilustracija | "Spremni smo za otkrivanje vanzemaljaca, treba više novca"
N.N.

Voditelj jednog od američkih državnih opservatorija, dr Anthony Beasley, za BBC je rekao kako smatra da se potraga za inteligentnim oblicima života u svemiru mora ozbiljnije shvatiti te da bi vlade trebalo da podrže istraživanja u područjima koja državni fondovi već godinama izbjegavaju.

Njegova podrška programu potrage za vanzemaljskim oblicima života, SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence), značajna je promjena u stanovištu prema području za koje se donedavno smatralo da je na rubu nauke.

Beasley je svoje mišljenje iznio na sastanku Američkog udruženja za unapređenje nauke u Sijetlu.

Direktor američke Državne opservatorije za radio-astronomiju u Šarlotsvilu rekao je kako i on vjeruje da je "stigao trenutak da SETI oživi i da se na odgovarajući način integriše u ostala polja astronomije".

Istovremeno je jedan od privatnih pokretača i donatora SETI-ja saopštio da će se teleskopi opservatorija VLA (Very Large Array) u Novom Meksiku uskoro koristiti kako bi se otkrili znaci vanzemaljskih oblika života u drugim svjetovima.

VLA je opservatorij s više antena i koristi neke od najbolje opremljenih teleskopa na svijetu.

Doktor Andrew Siemion, voditelj naučnog tima koji radi na projektu Breakthrough Listen u istraživačkom centru SETI Univerziteta Berkli u Kaliforniji, smatra da uključenje opservatorija VLA u istraživanja znači da bi se izgledi za otkrivanjem vanzemaljskih oblika života mogli povećati za "deset ili čak stotinu puta".

"Spremni smo za najsveobuhvatnije istraživanje čitavog neba dosad, a to znači za otkrivanje vanzemaljskih oblika života", rekao je za BBC.

Po njegovom mišljenju je podjednako važna i vjerodostojnost koju učestvovavnje VLA uvodi u čitavu priču.

"Željeli bismo vidjeti kako se SETI transformiše iz malog projekta kalifornijskih naučnika i inženjera, izolovanih iz akademskih krugova, u program koji će podjednako biti sastavni dio astronomije i astrofizike kao i bilo koje drugo polje istraživanja", rekao je.

Projekat Breakthrough Listen finansira se iz privatnih fondova. Naučnici tragaju za znakovima komunikacije među vanzemaljskim oblicima života u svemiru. Ovaj desetogodišnji projekat započeo je 2016. godine, a finansira ga milijarder Yuri Milner iznosom od 100 miliona dolara.

(Index.hr)