Šta je NASA snimila na Mjesecu?

Foto: Ilustracija | Šta je NASA snimila na Mjesecu?

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je zadivljujuću turu po Mjesecu u 4K rezoluciji, koristeći podatke koje je sakupila putem svoje sonde.

Ova tura pruža fascinantan pogled na Mjesečevu pustu površinu i neke njegove najpoznatije krajolike, poput 2,500 kilometara širokog Aitkenovog basena (South Pole-Aitken basin, SPA), doline Taurus-Litrou - čuvenog mjesta na kojem je sletio Apolo 17, kratera Šeklton na Južnom polu, Tihovog kratera na južnom visijskom dijelu Mjeseca, Istočnog mora na zapadnoj granici tamne strane Mjeseca i Aristarhovog platoa na kojem će biti vršena buduća istraživanja.

Video je stvoren zahvaljujući podacima koje Nasin Lunarni izviđački orbiter (Lunar reconaissance orbiter - LRO) sakupio u periodu od devet godina.

Letjelica od juna 2009. godine proučava ovo nebesko tijelo sa visine od 50 kilometara, što znači da novi snimak pruža najdetaljnije prikaze Mjesečeve površine do sada.

Mnogi od detalja nikada do sada nisu viđeni, piše Dejli mejl.

Sonda je, između ostalog, otkrila da je Mjesečev svijet vrlo dinamičan. Na njegovoj površini tako svake godine u prosjeku nastane 180 novih kratera sa prečnikom od najmanje 10 metara koje naprave asteroidi i komete.

(b92)