U našoj galaksiji možda postoji još 36 inteligentnih vrsta

Foto: Ilustracija | U našoj galaksiji možda postoji još 36 inteligentnih vrsta

Planeta Zemlja do sada se pokazala jedinstvenom za život u svemiru, što nas dovodi do pitanja jesmo li zaista sami. Možda i nismo.

Naučnici su izračunali da bi u našoj galaksiji Mliječni put moglo biti najmanje 36 aktivnih, inteligentnih civilizacija, pokazalo je novo istraživanje.

Međutim, s obzirom na vrijeme i udaljenost, zapravo nikada ne možemo biti sigurni postoje li te civilizacije. Istraživanje su proveli naučnici s Univerziteta u Notingemu, a objavljeno je u magazinu The Astrophysical Journal.

Prethodni izračuni o ovim civilizacijama temeljili su se na Drejkovoj jednačini koju je 1961. godine napisao astronom i astrofizičar Frenk Drejk.

"On je razvio jednačinu koja se u načelu može koristiti za izračunavanje koliko vanzemaljskih inteligentnih civilizacija može postojati u galaksiji. Međutim, mnogi njegovi pojmovi su nepoznati te se za izračunavanje vjerovatnog broja civilizacija moraju koristiti druge metode", napisali su autori u svojoj studiji.

Stoga su istraživači sa Univerziteta u Notingemu razvili vlastiti pristup.

"Ključna razlika između našeg izračuna i prethodnih na temelju Drejkove jednačine jeste u tome što dajemo vrlo jednostavne pretpostavke o tome kako se život razvijao. Jedna od njih je da se život formira na naučni način, to jeste da se život formira u pravim uslovima", rekao je za CNN koautor istraživanja Kristofer konselis, profesor astrofizike na Univerzitetu Notingem.

Naučnici su razvili ono što nazivaju astrobiološkim Kopernikovim načelom. Njihove jednačine uključuju istoriju formiranja zvijezda u našoj galaksiji i starost zvijezda, metalni sadržaj zvijezda i vjerovatnoću da će zvijezde obitavati oko planeta sličnih Zemlji gdje bi se mogao formirati život.

Na temelju njihovih izračuna utvrdili su da postoji 36 aktivnih i inteligentnih civilizacija širom naše galaksije. Njihove pretpostavke su da se život formira onako kako se to dešava i na Zemlji, što je naše jedino razumijevanje u ovom trenutku. Takođe se pretpostavlja da je sadržaj metala u zvijezdama oko kojih orbitiraju ove planete jednak sadržaju metala našeg Sunca.

Još jedna pretpostavka ovog istraživanja jeste da druge civilizacije na neki način pokazuju svoje prisustvo signalima. Ljudi trenutno proizvode samo signale poput radioprenosa sa satelita i televizora. Naša "tehnološka" civilizacija stara je stotinjak godina, pa zamislite da 36 drugih civilizacija radi istu stvar širom galaksije, poručuju naučnici.

Oni su izračunali i da bi prosječna udaljenost između tih potencijalnih civilizacija bila oko 17.000 svjetlosnih godina. Otkrivanje signala ovih civilizacija ili uspostavljanje komunikacija pomoću trenutne tehnologije trajalo bi toliko dugo da je to gotovo nemoguće.