Istraživanja: Život je stigao iz svemira

Foto: Pixabay | Život je stigao iz svemira

BIJELJINA - Život na Zemlji stigao je iz svemira - pokazuju najnovija otkrića i analize naučnika.

Dva organska jedinjenja, neophodna živim organizmima, pronađena su u uzorcima sa asteroida "Rujgu", što potkrepljuje teoriju da su neki sastojci ključni za pojavu života stigli na Zemlju na stjenama iz svemira prije više milijardi godina.

Naučnici su otkrili uracil i niacin u stijenama koje je japanska sonda "Hajabusa" uzela sa dvije lokacije na asteroidu.

Uracil je jedan od gradivnih elemenata koji čine RNK, molekul koji "nosi uputstva" za nastanak i funkcionisanje živih organizama.

Nikotinska kiselina, poznata i kao vitamin "B3" ili niacin, važan je kofaktor za metabolizam u živim organizmima, a i ona je otkrivena u istim uzorcima.

Uzorci sa "Rujgua" prebačeni su na Zemlju u zatvorenoj kapsuli koja je sletjela još 2020. godine na australijsko tlo, a onda proslijeđeni na analizu u Japan.

Naučnici već dugo razmišljaju o uslovima koji su bili neophodni za nastanak života nakon formiranja Zemlje prije oko 4,5 milijardi godina.

Nova otkrića dobro se uklapaju u hipotezu da su gradivne molekule živog svijeta na Zemlju došle putem kometa ili asteroida.

Kada je zemlja bila u "mladim danima", svake godine "bombardovana" je kometama metorima i asteroidima koji su donosili gomilu materijala bogatog jedinjenjima, koja su pomogla da se otvori put za prve žive organizme.

"Naše ključno otkriće je da su uracil i niacin, od kojih su oba od biološkog značaja, zaista prisutni u vanzemaljskim sredinama i možda su dostavljeni ranoj Zemlji kao komponenta asteroida i meteora.

Vjerujemo da su imali ulogu u evoluciji na Zemlji i, vjerovatno, u nastanku prvog života", ističe astrohemičar Jasuhiro Oba sa Univerziteta Hokaido u Japanu, vodeći autor istraživanja objavljenog u časopisu "Nejčer komjunikejšn".