BiH

Pratite nas na Google news

"Javni servis BiH optužio srpski narod i Srpsku"

"Javni servis BiH optužio srpski narod i Srpsku"
Foto: ilustracija | "Javni servis BiH optužio srpski narod i Srpsku"
Saša Čavrag

SARAJEVO - Javni servis BiH svrstao se na jednu, bošnjačku stranu, promovišući jednostranu istinu emitovanjem neprikladnog sadržaja prepunog govora mržnje, nacionalne i vjerske netrpeljivosti i na taj način inkriminisao i optužio cjelokupan srpski narod, Republiku Srpsku i njene institucije.

Navode ovo u svom saopštenju članovi Upravnog odbora ovog servisa iz RS Dejana Radovanović Šarenac i Ljubomir Zuber, koji je i predsjedavajući UO, te Pejka Medić, direktorica BH radija 1. Razlog njihove reakcije je da su u dokumentarnodramskom programu BH radija 1 od 6. do 9. jula emitovane četiri epizode "Izvještaj o negiranju genocida u Srebrenici'", čiji je autor Memorijalni centar Potočari, dok je peta epizoda emitovana 10. jula.

"U tim emisijama jednostrano, tendenciozno i subjektivno se iznose kvalifikacije i optužuje cjelokupan srpski narod bez ijednog relevantnog dokaza, neargumentovano optužuju institucije, predstavnici vlasti u RS i Srbiji, uzastopno ponavljaju termini 'fašističkočetnički pokret', 'srpsko nacionalističko društvo', 'bosanski genocid' i jačanje radikalne desnice, optužuje da Rusija trenutno naoružava paravojne formacije u Srpskoj spremajući ih za neki novi rat i brojne druge kvalifikacije koje grubo krše ljudska prava i osjećanja pripadnika srpskog naroda i Srpske pravoslavne crkve", navode oni i dodaju da optužbe i kvalifikacije srpskog naroda, RS i njenih institucija koji su izneseni u tim emisijama nisu utemeljeni niti obuhvaćeni presudom Suda u Hagu niti su kao takvi bili predmet donesenih presuda pred domaćim sudovima za ratne zločine.

Dodaju da su se obratili generalnom direktoru BHRT-a Belminu Karamehmedoviću s pozivom da peta epizoda ovog izvještaja ne bude emitovana, ali ističu da njih poziv i apel nije urodio plodom i generalni direktor je ostao pri nalogu da se ta epizoda ipak emituje. Ističu da se radi o izvještaju o čijem sadržaju direktor i Kolegijum BHR 1 nisu bili upoznati na redovnim sedmičnim sastancima.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.

Najčitanije