Svijet

Trampovom savjetniku nuđeni milioni da uhapsi Gulena?

Trampovom savjetniku nuđeni milioni da uhapsi Gulena?
Foto: N.N. | Trampovom savjetniku nađeni milioni da uhapsi Gulena?
N.N.

VAŠINGTON - Specijalni istražitelj Robert Miler utvrđuje da li je prvi savjetnik Donalda Trampa Majkl Flin bio umiješan u plan da uhapsi Fetulaha Gulena i izruči Turskoj.

To piše Wall Street Journal, a prenosi “Radio Slobodna Evropa".

Prema tom planu, Flin, koji je bio Trampov savjetnik samo 24 dana, i njegov sin trebalo je da dobiju 15 miliona dolara za nasilno odvođenje Gulena iz njegovog doma u SAD i izručenje turskoj vladi, kazali su za izvori bliski istrazi.

Navodni plan je privukao pažnju tokom šire Milerove istrage mogućeg ruskog miješanja u američke predsjedničke izbore 2016. i eventualnog dosluha sa Trampovim izbornim štabom.

Turski predsjednik Redžep Tajip Erdogan optužio je Gulena za podsticanje neuspjelog puča u julu prošle godine i tražio je njegovo izručenje da bi mu se sudilo.

Portparol Milerovog tima nije želio da komentariše komentar Wall Street Journala.

Flin je ključna figura u Milerovoj istrazi zbog razgovora sa tadašnjim ruskim ambasadorom u Vašingtonu Sergejom Kisljakom prošle godine, kao i zbog čekanja do marta da se retroaktivno registruje kod Ministarstva pravde kao strani agent za poslovanje sa turskim biznismenom.

Wall Street Journal je objavio da je FBI razgovarao sa najmanje četvoro lica o sastanku Flina i predstavnika turske vlade u decembru u Njujorku na kome se razgovaralo o uklanjanju Gulena.

Istovremeno, oni su razgovarali i o oslobađanju tursko-iranskog trgovca zlatom Rezom Zarabom koji se nalazi u američkom zatvoru po optužbi da je pomogao Iranu da izbjegne sankcije zvaničnog Vašingtona, javio je NBC.

Rojters je objavio 26. oktobra objavio da je jedan od Flinovih saradnika, bivši šef CIA Džejms Vulsi, dogovorio sa dvojicom turskih biznismena sumu od 10 miliona dolara kao pomoć da se Gulen diskredituje u vrijeme dok je Vulsi bio savjetnik u Trampovom izbornom timu.

(B92/ Wall Street Journal/Radio Slobodna Evropa)

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.

Najčitanije