Okolina

Antarktik ispod snijega krije impresivno otkriće

Foto: N.N. | Antarktik ispod snijega krije impresivno otkriće

Naučnici su na Antarktiku otkrili fosilne ostatke drveća starog 260 miliona godina, što dokazuje da je zaleđena tundra nekad bila bogata šumom, mnogo prije pojave prvih dinosaurusa.

Istraživači Univerziteta Viskonsin  Milvoki popeli su se na padine Transantarktičkih planina tokom ljeta, tragajući za fosilima koji bi im otkrili nešto o zelenoj prošlosti ledenog svijeta.

Ljudi znaju za fosile s Antarktika još od ekspedicije Roberta Falkona Skota 1910. godine, istakao je profesor Erik Galbrenson sa spomenutog univerziteta. Međutim, veći dio Antarktika je još neistražen i još uvijek je moguće biti prva osoba koja se ikad popela na određenu planinu u toj oblasti. Džon Isbel, profesor sa UVM, proučavao je glacijalne depozite iz perioda perm da sazna kako se klima mijenjala.

Kad se Zemlja pomjerila s leda na zelenilo, prije oko 251 milion godina, okončan je period perm. Tokom tog vremena, oko 90 odsto živih vrsta na Zemlji je nestalo, uključujući šume.

"Ova šuma je kratak pogled na život prije izumiranja, koji nam može pomoći da shvatimo šta je dovelo do toga", kazao je Galbrenson.

Naučnici vjeruju da je drveće antarktičkih šuma bilo veoma čvrsto i snažno i sada pokušavaju da otkriju zbog čega je izumrlo.