Okolina

Grčka nekada bila zemlja krokodila,kobri,džinovskih guštera

Foto: Ilustracija | Grčka nekada bila zemlja krokodila,kobri,džinovskih guštera

Krokodili, kobre i džinovski gušteri veličine komodskih zmajeva, koji se nazivaju varani, nekada su gmizali grčkim obalama Vardara i obitavali na ostrvu Evija prije devet do 18 miliona godina, pokazuju najnoviji zaključci studije o fosilnim ostacima.

Tim naučnika sa univerziteta iz Torina i Friburga, na čelu sa paleontologom Jorgosom Jorgalisom, ispitao je okamenjene ostatke krokodilskih zuba koje je u Aliveriju na Eviji pronašao tim sa Univerziteta Utreht, prenosi ANA.

Riječ je o nekim od najstarijih krokodilskih fosila ikada nađenih u Grčkoj, a u istoj oblasti pronađeni su i fosili kameleona jedistvenih u toj zemlji, kao i zmija, guštera, kornjača i žaba, rekao je Jorgalis, koji je članak o fosilima objavio u časopisu "Istorijska biologija".

Kako objašnjava, na području Evije je u prošlosti klima bila veoma topla i vlažna pa je najvjerovatnije ta oblast podsjećala na džunglu, dok je, s druge strane, okolina reke Aksios - što je grčki naziv za Vardar - ličila na savanu i nju su naseljavale kobre i džinvski gušteri prije oko devet miliona godina.

Jorgalis ističe da su to prvi fosili guštera i zmija koji su identifikovani u okolini rijeke Vardar (Aksios), gdje su naučnici dosad pronalazili pretežno fosile sisara kao što su čovjekoliki majmuni, lavovi, hijene i antilope.