Okolina

Klimatske promjene uništavaju mahovinu na Antarktiku

Foto: Ilustracija | Klimatske promjene uništavaju mahovinu na Antarktiku

Bujna zelena mahovina istočnog Antarktika, koja izlazi iz leda tokom kratke sezone rasta svakog antarktičkog ljeta, podlegla je klimatskim promjenama, pokazala je studija.

U studiji, čiji su rezultati objavljeni u stručnom časopisu Nature Climate Change, navodi se da se vegetacija na istočnom Antarktiku brzo mijenja kao odgovor na suvu klimu.

"Kada dođete na Antarktikuočekujete da ćete vidjeti led, bijele krajolike", rekla je naučnica Šeron Robinson s australskog Univerziteta Volongong.

"Međutim, na nekim područjima dočeka vas pokrivač bujne, zelene mahovine koja izbija iz snijega tokom perioda rasta u trajanju od možda šest sedmica".

Dok su zapadni Antarktik i Antarktičko poluostrvo neka od mjesta na planeti koja se najbrže zagrijavaju, istočna Antarktika dosad nije osjetila mnogo od klimatskog zatopljenja tako da naučnici nisu očekivali da će tamo vidjeti velike promjene vegetacije.

"Bili smo stvarno iznenađeni kada smo vidjeli kako se brzo to mijenja", kazala je Robinson.

"Nakon pilot studije 2000. godine uspostavili smo praćenje stanja od 2003. Kada smo se vratili 2008., svi pokrivači zelene mahovine postali su tamno crveni, što pokazuje veliki stres. To je bila dramatična promjena", istakla je.

Objasnila je da je crveni pigment zaštita od sunca i suše koji je mahovina proizvodi kako bi se zaštitila. Nakon što je bila crvena, postala je siva. "Siva boja znači da umire"

Robinson je dodala da je mahovina dom malenih životinja, gljivica, lišajeva i stanica algi. "Mahovina je naš čuvar cijelog ekosistema".

Istočni Antarktik postao je hladnija, vjetrovitiji i sušniji zbog kombinovanih klimatske promjene i oštećenja ozonskog omotača i ovo je prva studija koja je pokazala da je tamošnja vegetacija time pogođena.

(index.hr)