Okolina

Pronađena skrivena stijena koja štiti svijet od poplava

Foto: AP | Pronađena skrivena stijena koja štiti svijet od poplava

Američki naučnici su otkrili drevnu tektonsku ploču koja spriječava posljedice topljenja leda na Antarktiku. Ova ploča služi kao ključna barijera koja spriječava klizanje leda Antarktika u okean.

Ova stena je bila skrivena pod zemljom stotinama miliona godina. To je ledena barijera koja za 20 odsto usporava klizanje leda u okean, što je ekvivalentno porastu nivoa mora za skoro 11,6 metara. Kada se uzmu u obzir ovi podaci, otkriće američkih naučnika je veoma važno, saopštava portal „Sajens alert“.

Istraživači su otkrili ovu stenu zahvaljujući rezultatima istraživačkog sistema Ajspod.

Ovaj uređaj može da mjeri visinu, debljinu i unutrašnju strukturu leda, kao i da presreće magnetne i gravitacione signale od podzemnih stena.

Sistem takođe snima kroz led na dubini od nekoliko stotina metara da bi detektovao strukture koje sateliti nisu u stanju da identifikuju.

Prema studiji, ova stijena koja se nalazi između istoka i zapada Antarktika stvorila je podjelu kontinenta i ledenu barijeru.

„Vidimo da ova geološka barijera čini morsko dno na istoku Antarktika dubljim nego na Zapadu i utiče na način na koji voda cirkuliše ispod ledenih struktura“, kaže autorka studije, profesorka sa Kolumbijskog univerziteta Kirsti Tinto.