Naučnici prvi put vidjeli svjetlost na drugoj strani crne rupe

Foto: Pixabay | Naučnici prvi put vidjeli svjetlost na drugoj strani crne rupe

Britanski indipendent danas prenosi da su naučnici uočili svjetlost na drugoj strani crne rupe i da je to prvi put u istoriji.

Ovakvo otkriće ne samo da djeluje teško, već djeluje nemoguće, s obzirom na to da crne rupe "jedu" sve što im se približi, uključujući i svjetlost.

To je ipak bilo moguće zahvaljujući tome što je u najnovijoj studiji korisćen nesvakidašnji efekat gdje svjetlo izbija oko crne rupe, tako da naučnici mogu da vide ono što je sa druge strane.

Otkriće se pojavilo nakon što su naučnici ispitali Iks-zrake koje je u svemir izbacila supermasivna crna rupa koja se nalazi u središtu druge galaksije, na oko 800 miliona svjetlosnih godina daleko.

Iks-zraci su imali neobičan šablon - poslije svijetlih, blještećih Iks-zraka pojavili su se manji, a kasniji su imali različite boje.

Iks-zraci su djelovali kao da su usmjereni sa druge strane crne rupe, primijetio je astrofizičar sa univerziteta Stenford u Kaliforniji Den Vilkins.

S obzirom na to da crne rupe uništavaju svjetlost, Vilkins objašnjava da svako svjetlo koje uđe u crnu rupu, ne izlazi iz nje, tako da ne bi trebalo da vidimo šta je iza crne rupe.

Idependent, međutim, navodi da je ovo drugačija, manje poznata karakteristika crnih rupa, koja je pokazala da Iks-zraci mogu da se vide, a Vilkins dodaje: "Razlog zbog kojih možemo vidjeti svjetlost je zato što crne rupe iskrivljuju prostor, izvrćući magnetna polja oko sebe".

Postojanje svjetlosti sa druge strane crne rupe je predviđeno Ajnštanovom teorijom relativiteta, ali se do sada nikad nije desilo i ovo je prvi put da je svjetlost viđena iza crne rupe.