Vječni led očuvao tijelo ptice

Foto: Ilustracija | Vječni led očuvao tijelo ptice

Ptica stara 46.000 godina, zaleđena u sibirskom permafrostu, izgleda kao da je uginula prije nekoliko dana.

Sibirski permafrost ili vječni led je savršeno očuvao tijelo ove male životinje iz ledenog doba.

Posljednjih 46.000 godina malena ptica, koja je uginula tokom prošlog ledenog doba, bila je zamrznuta, zaštićena od predatora i truljenja, sve dok dva Rusa koji su tražili fosilizovane kljove mamuta nisu pronašli njeno tijelo u sibirskom permafrostu. Bila je u tako dobrom stanju da je izgledala kao da je uginula prije samo nekoliko dana, rekao je Love Dalen, profesor evolucione genetike u Centru za paleogenetiku u Stokholmu, koji je bio s lovcima na kljove kada je ptica otkrivena.

"Ptica je u savršeno očuvanom stanju", dodao je Dalen.

Ovaj pronalazak je nevjerovatan zato što bi malene životinje najvjerovatnije strulile ubrzo nakon smrti zbog pronalazača i mikrobskih aktivnosti.

"Ovaj zaleđeni letač je takođe jedini od svoje sorte. To je jedini nedirnuti ptičji leš koji je pronađen iz posljednjeg ledenog doba", rekao je Dalen.

Kada su lovci na fosile isprva otkrili pticu u septembru 2018. godine, profesor i njegove kolege nisu imali pojma koliko je stara niti kojoj vrsti pripada. Zatim je sakupio nekoliko pera i nešto uzorka tkiva, kako bi sekvencionirao DNK.

Odnio je uzorke u svoju laboratoriju, gdje je postdoktorski istraživač Nikolas Daseks, glavni autor nove studije o ovoj ptici, analizirao ostatke. Otkriveno je da je živjela tokom ledenog doba, u isto vrijeme kada i mamuti, konji, dlakavi nosorozi, bizoni i risevi. Kako bi otkrili kojoj vrsti pripada, naučnici su sekvencionirali mitohondrijalni DNK uzorka, odnosno DNK podatak koji se prenosi majčinom linijom.

Rezultati su otkrili da je ptica bila ženka i da je pripadala vrsti Eremophila alpestris. Otkriće ove ptice baca svjetlost na transformaciju takozvane mamutske stepe i tundre. Kada je posljednje ledeno doba završilo, prije oko 11.700 godina, mamutske stepe su zamijenile tri glavne evroazijske teritorije koje postoje i danas: sjeverne tundre, tajge i stepe na jugu. "Uzimajući sve u obzir, ovo nam pokazuje kako su klimatske promjene na kraju posljednjeg ledenog doba uticale na formiranje novih vrsta", rekao je Dalen.