Zlatne ribice naučile upravljati vozilom u neobičnom eksperimentu

Foto: Printscreen YouTube | Zlatne ribice naučile upravljati vozilom u neobičnom eksperimentu

Izraelski naučnici konstruisali su akvarijum na točkovima koji se pokreće reagujući na pokrete zlatne ribice.

Iako zvuči kao nešto proizišlo iz glave kakvog dječjeg pripovjedača, u pitanju je stvarni naučni eksperiment prema kojem ribice imaju sposobnost upravljanja vozilom.

Šest zlatnih ribica koje su sudjelovale u pokusu pokazale su da mogu upravljati robotskim vozilom i kretati se kopnom kamo žele, prenosi Guardian. Iza eksperimenta stoji Shachar Givon sa Univerziteta Ben Gurion Negev, a njezina studija objavljena je u časopisu Behavioural Brain Research.

"Uvijek volimo nove izazove, kako za nas, tako i za naše ribice. Ideja da bi se riba mogla kretati kopnom, zvučala je suludo, ali je upravo to vrsta izazova kakve priželjkujemo. Pokazalo se da to ipak nije nemoguće postići", rekla je naučnica.

Istraživanje, stručno nazvano istraživanjem metodologije prenosa domene, imalo je za cilj utvrditi može li određena vrsta, u ovom slučaju zlatna ribica, funkcionalno obavljati određene aktivnosti izvan svog prirodnog habitusa. Za inspiraciju su im poslužili ranije objavljeni radovi gdje su glodari i psi poučavani upravljanju vozilima.

Sposobnost preživljavanja univerzalna je svim vrstama

Istraživački tim koji je predvodio profesor Ronen Segev najprije je konstruisao akvarijum na točkovima koji se pokreće reagujući na pokrete ribice, a zatim su počeli učiti ribice kako da voze baš kao što bi učili čovjeka da vozi automobil ili bicikl. Bilo je ključno povezati ribicu s vozilom da bi shvatila da njezini pokreti tokom plivanja upravljaju. U prostoriju su postavili ružičastu metu, a kada bi se ribica dovezla do nje, dobila bi hranu. Njezine pokrete bilježila je i "prevodila" računalna kamera postavljena na vrh vozila. Kako bi se ribica kretala, tako bi kamera komunicirala s vozilom i navodila ga.

Trening je urodio plodom, a ribica je uspjela doći do cilja s više startnih pozicija. Zanimljivo je da su to uspjele čak i kada su pred njih postavljene prepreke poput zidova ili lažnih ciljeva. Neke od njih šest posebno su oduševile naučnike.

"Gospodin Darcy i Gospodin Bingley, imenovani po likovima iz Ponosa i predrasuda, bili su jako dobri, prave su zvijezde", rekla je Givon.

Iako su i ranije studije već pokazale da su ribe odlični navigatori u svom prirodnom okruženju, autori ovog istraživanja ističu kako je sada jasno dokazano da je sposobnost navigacije u potrazi za hranom ili sigurnim sloništem, odnosno s ciljem preživljavanja, univerzalna svim vrstama, bez obzira na okruženje u kojem se nalaze.

(Index)