Pratite nas na Google news

Zombi nauka: Da li je moguće oživjeti mrtve?

Foto: Ilustracija | Zombi nauka: Da li je moguće oživjeti mrtve?
N.N.

Ne postoji ništa na svijetu što je više garantovano i trajnije od same smrti. Uprkos tome, ovo nas ne sprečava da zamišljamo kakav bi bio život na zemlji da je smrt samo privremena.

Naučnici znaju da zombiji nisu stvarni, ali reanimirana mrtva tijela nisu samo dio mašte i nešto iz filmova. Naučnici pokušavaju vratiti život u mrtva tijela stotinama godina.

Tokom 19. vijeka fizičar Đovani Aldini postao je poznat zbog svoje spektakularne demonstracije "oživljavanja" osoba i životinja. Ovo je radio tako što je njihova tijela stimulisao snažnim električnim šokovima. Povezivao je baterije sa mrtvim ljudima ili životinjama i uzrokovao dovoljno pomjeranja leša da bi se činilo kao da je biće i dalje živo.

Publika je bila šokirana, uprkos činjenici da se nijedna osoba niti životinja nije vratila u život nakon fizičarevih eksperimenata. Aldini je znao da ne oživljava mrtva bića, ali je vjerovao da za to postoji mogućnost, kao i naučnici koji su se poslije njega bavili ovim fenomenom.

U skorije vrijeme, tim naučnika sa Univerziteta Jejl, u Americi, eksperimentiše na mozgovima svinja pokušavajući ih reanimirati. Svoje rezultate objavili su u aprilu. Oni su zapravo uspjeli vratiti moždanu i celularnu aktivnost u svinje nakon što su one nekoliko sati ranije bile zaklane.

Na svijetu je bilo još ovakvih ili bar sličnih slučajeva. Godine 2011. četrdesetšestogodišnja žena po imenu Keli Dvajer upala je u zaleđeno jezero tokom solo pješačenja u Nju Hempširu. Njeno srce je stalo prije nego što je vozilo hitne pomoći došlo do nje. Bila je mrtva pet sati i kada su je ljekari napokon isključili s aparata, njeno srce je ponovo počelo kucati. Nakon sedmicu dana posmatranja i testova u bolnici Dvajer se vratila kući bez oštećenja na mozgu.

(Live Science)