Foto: Image by WikiImages from Pixabay | Nova studija o vanzemaljskim civilizacijama: "Vjerovatno su same sebe već uništile"

Novoobjavljeni istraživački rad procjenjuje da se optimalni vremenski okvir za razvoj vanzemaljskih civilizacija dogodio oko osam milijardi godina nakon formiranja Mliječnog puta i da su se takve civilizacije više nego verovatno već samouništile.

Nova studija, čiji su autori istraživači NASA i Kalifornijskog tehnološkog instituta, zasnovana je na Drejkovoj jednačini i ispitivala je gde su u kosmosu i kada drugi inteligentni oblici života možda živeli ili žive još uvek.

Istraživači su uzeli u obzir niz faktora koji bi uticali na razvoj inteligentnog vanzemaljskog oblika života, kao što su učestalost radijacije koju emituju zvjezdane eksplozije, vrijeme potrebno za razvoj inteligentnog života i potencijalna tendencija da se takve civilizacije samounište, kao i težnju zvijezdi sličnih Suncu da okupe oko sebe planete slične Zemlji.

Kreirajući model, oni su utvrdili da bi se inteligentni život najvjerovatnije mogao pojaviti oko osam milijardi godina nakon formiranja Mliječnog puta, napominjući da je vjerovatno da se takav život nalazio oko 13.000 svjetlosnih godina od galaktičkog centra.

Poređenja radi, Zemlja, koja se nalazi oko 25.000 svjetlosnih godina od galaktičkog centra, svjedok je nastanka pojave ljudi otprilike 13,5 milijardi godina nakon formiranja Mliječnog puta.

"Moguće je da je inteligentan oblik života negde u galaksiji još premlad da bismo mogli da ga uočimo", zaključili su istraživači u svojoj studiji.

Međutim, istraživači su takođe otkrili da je potencijal samouništenja izuzetno uticao na količinu galaktičkog inteligentnog oblika života, pri čemu su zvaničnici spekulisali da ukoliko i postoje inteligentna bića, ona će se vjerovatno samouništiti, te ne bi bilo iznenađujuće da veoma malo inteligentnog oblika života postoji negdje drugdje ili ga uopšte nema.

Istraživači su sugerisali da je takvo samouništavanje moglo biti rezultat rata, klimatskih promena ili razvoja biotehnologije, sve mogućnosti navedene su i u studijama koje datiraju iz ranih 1960-ih.

Nova studija, koja je objavljena u bazi podataka arKsiv, predata je časopisu i čeka recenziju. Ona se pojavila nakon što je tim naučnika sa Univerziteta u Notinghemu procijenio da na Mliječnom putu postoji 36 komunikacijski inteligentnih vanzemaljskih civilizacija.

(B92)