Otkrivena Zemljina "sestra", u pronalasku pomogao srednjoškolac

Foto: NASA | Otkrivena Zemljina "sestra", u pronalasku pomogao srednjoškolac

Naseljiva planeta nalik Zemlji nalazi se na oko 100 svjetlosnih godina udaljenosti

Satelit Tess, "lovac na planete" agencije NASA, otkrio je prvu vjerovatno naseljivu planetu veličine Zemlje. Zvijezda TOI 700 d veličine je 40 posto površine Zemljinog Sunca, a temperatura joj je upola niža od one na Suncu. Od Zemlje je udaljena oko 100 svjetlosnih godina, što je relativno mala udaljenost, bar kad se gleda u kontekstu veličine svemira.

Američka svemirska agencija objavila je da je Tess pronašao svijet veličine Zemlje u kojem bi se moglo živjeti, a preduslov za život je prisustvo tekuće vode, piše AFP.

Otkriće je predstavljeno u ponedjeljak, 6. januara na 235. sastanku Američkog udruženja astronoma u Honoluluu. Otkrivena planeta, TOI 700 d, jedna je od tri koje se vrte oko zvijezde slične Suncu u sistemu TOI 700. Ova planeta je najudaljenija od svog sunca i da bi napravila krug oko njega potrebno joj je 37 dana. Vjeruje se da je na jednoj njenoj strani uvijek dan.

U pronalasku pomogao srednjoškolac

Preostale dvije planete TOI 700 b i TOI 700 c prilično se razlikuju. Planeta najbliža tom suncu, b, veličine je Zemlje, ali nju čini kamena pustoš. Za krug oko vlastitog sunca potrebno joj je 10 dana. Planeta c je gasovita, a veličina joj je između veličine Zemlje i Neptuna. Za krug oko sunca potrebno joj je 16 dana.

"TESS je napravljen i lansiran s ciljanom misijom pronalaska planete veličine Zemlje koje kruže oko obližnjih zvezda", rekao je direktor astrofizičkog odjeljenja NASA Pol Herc.

Astronom amater

AFP prenosi da je Tess u početku pogrešno klasifikovao zvijezdu, što znači da planete izgledaju veće i toplije nego što zaista jesu. Ali, nekoliko astronoma amatera, među kojima i srednjoškolac Alton Spenser iz Konektikata koji sarađuje s članovima tima Tess, ukazalo je na grešku.

"Pošto smo ispravili parametre zvezde, veličine njenih planeta su se smanjile pa smo shvatili da je najudaljenija veličine Zemlje i da se nalazi u području mogućeg života", rekla je Emili Džilbert sa Univerziteta u Čikagu.

Otkriće je kasnije potvrđeno svemirskim teleskopom Spicer.

(Telegraf.rs / Index.hr)