Okolina

Duboko ispod Zemljine kore pronađen još jedan okean (VIDEO)

Foto: Pixnio | Duboko ispod Zemljine kore pronađen još jedan okean (VIDEO)

​Sada znamo da postoji još jedan okean ispod nas, a Jakobsen i njegov tim nastavljaju istraživati kako bi otkrili obuhvata li on cijelu Zemlju.

Kada pogledate kartu svijeta, mogli biste pomisliti da su ljudi već davno otkrili sve okeane i mora na našoj planeti. No, tek je prošlo decenija otkako su naučnici otkrili golemi okean skriven ispod Zemljine kore, koji je tri puta veći od svih površinskih mora zajedno.

Srećom, ovaj okean, otkriven 2014. godine, nalazi se duboko ispod Zemljine kore, na dubini od preko oko 640 kilometara u Zemljinom plaštu. Poznat kao "ringwoodite", ovaj plavi kamen sadrži skrivene rezerve vode. Prema časopisu "New Scientist", ovo otkriće pomoglo je u rasvjetljavanju porijekla vode na našem planetu. Dok su neki geolozi vjerovali da je voda došla s kometa koje su udarale u Zemlju, ovo otkriće podržava teoriju da su naši okeani zapravo "iscurili" iz unutrašnjosti naše planete.

Stiv Jakobsen, geofizičar koji je učestvovao u ovom nevjerovatnom otkriću, rekao je da je ovo "dobar dokaz da je voda na Zemlji došla iznutra". Dodao je da je ringwoodite "poput spužve" koja upija vodu, zbog posebne kristalne strukture koja privlači vodonik i zadržava vodu. U određenim uslovima dubokog plašta, ovaj mineral može sadržavati značajne količine vode.

Jakobsen i njegov tim koristili su 2.000 seizmometara kako bi proučili valove generisane tokom više od 500 zemljotresa. Na temelju brzine tih valova, mogli su odrediti kroz koje vrste stijena prolaze. Kad seizmički val prolazi kroz vlažnu stijenu, sporiji je, a tim je primijetio to usporavanje. Jakobsen je već znao što se događa kad val naiđe na vodu unutar ringwoodita, koja može sadržavati do 1.5 odsto vode.

Zahvaljujući tim mjerenjima, naučnici su uspjeli otkriti da je Zemljin najveći okean zapravo skriven duboko ispod površine naše planete. U vrijeme otkrića, Jakobsen je rekao: "Mislim da konačno vidimo dokaze za cijeli ciklus vode na Zemlji, što može pomoći u objašnjavanju ogromne količine tekuće vode na površini našeg nastanjivog planeta."

Dakle, sada znamo da postoji još jedan okean ispod nas, a Jakobsen i njegov tim nastavljaju istraživati kako bi otkrili obuhvata li on cijelu Zemlju. Ova izuzetna otkrića postavljaju nova pitanja o strukturi i istoriji naše planete, te o tome kako su se naši okeani formirali, prenosi "Klik".