VAŠINGTON - Dodaci ribljeg ulja bogati sastojkom omega 3 nemaju nikakav efekat na osobe sa kardiovaskularnim rizikom koji su se već liječili lijekovima, navodi se danas u najnovijoj italijanskoj studiji objavljenoj u SAD.
"U grupi pacijenata s raznim kardiovaskularnim rizicima (dijabetes, hipertenzija, visok holesterol, gojaznost i pušenje) dnevno uzimanje omega 3 nije smanjilo smrtnost", navodi se u studiji objavljenoj magaziju Nju Ingland džornal of medisin (New England Journal of Medicine).
Prethnodne studije su navodile da omega 3 može da smanji kardiovaskularne rizike, čak i kod osoba koje su imale infarkt.
Najnovija studija je sprovedena na 12.513 osoba u Italiji, među kojima je polovina uzimala omega 3, a druga polovina placebo u obliku maslinovog ulja.
Više od 12 godina od početka studije stopa smrtnosti u obje grupe je ostala ista, oko 12 odsto, naveli su naučnici.