Otkriven enzim virusa COVID-19 koji vara imunološki sistem

Foto: Pixabay | Otkriven enzim virusa COVID-19 koji vara imunološki sistem

Američki naučnici otkrili su strukturu enzima nazvanog NSP16 koji virus COVID-19 koristi da zavara imunološki sistem i dobije pristup domaćim ćelijama koje otima da bi se razmnožavao.

Ovo otkriće moglo bi da dovede do novih lijekova za pacijente oboljele od virusa COVID-19, a koji bi spriječili da virus prođe kroz imunološki sistem, prenosi britanski Skaj njuz.

Enzim se koristi za modifikovanje nečega što se naziva mesindžer RNA capi, a koji ćelijama "govori" da su proteini i kaže im da stvaraju nove.

"Radi se o kamuflaži. To je modifikacija, kojima se varaju ćelije", izjavio je doktor Jogeš Gupta sa Univeziteta u Teksasu.

Dešifrovanje strukture enzima moglo bi da omogući istraživačima da razviju lijekove - nove male molekule koji bi mogli da spriječe nsp16 od stvaranja modifikacija.

U tom slučaju bi imunološki sistem, navodi se, prepoznao napad virusa i mogao da uzvrati napad.

"Jogešov rad je otkrio 3D strukturu ključnog enzima virusa COVID-19 potrebnog za umnožavanje. Ovo je značajan napredak u našem razumijevanju virusa", izjavio je koautor studije Robert Hrom.